A piaci igények/lehetőségek miatt alternatívaként kidolgozásra került a hosszanti, centrális meghajtómotor-beépítés mellett a meghajtómotor oldalirányban eltolt elhelyezésére alkalmas padlószerkezet-konstrukció.
A kétféle hajtómű-elrendezés lehetőségének előnyei:
- lehetőséget nyújt a meghajtó-egységek szélesebb választékának alkalmazására,
- lehetőséget nyújt a jármű zéró-emissziós (tisztán elektromos) üzemmódban megtehető távolságának növelésére (többlet-akkumulátortelep beépítés)
- lehetőséget nyújt dízel/CNG+elektromos (soros-hibrid) hajtáslánc kialakítására is
A (mellső) járműegység meghajtó motorjának a jármű középsíkjából a bal oldalfal felé eltolása nem érinti a hazai előállítású – eredetileg RÁBA 360 típusú – hátsóhíd beszállítójának változását. Az alternatív változatban a merőleges változat helyett a 70°-os behajtású – RÁBA 361 típus – kivitel kerülhet beépítésre.
A futóművek beépítése konstrukciója – a moduláris felépítésű mellső- és pótkocsi esetében – a lehető legnagyobb mértékben egységes kialakítással készült. Ez azt is jelenti, hogy a pótkocsi hátsó futóművének későbbiekben kormányzott hídtesttel való felváltására is alkalmas a padlószerkezet geometriája, a légrugók beépítésének kialakítása.
A gépészeti térben elvégzett változtatások – azok alkalmazása esetében – hatással vannak a pótkocsi mellső alvázvégződésének, kormányzásának kialakítására, a vonószerkezet beépítési magasságára is. Az ennek megfelelően módosított pótkocsi főtervben alkalmazott pótkocsi-kormányzás mind a jelenleg tervezett merev kormányzott futómű, mind a későbbiekben a mellső járműtaggal azonos független felfüggesztésű mellső futómű-egység alkalmazását lehetővé teszi.
Mind pótkocsi, mind a mellső kocsi kialakítása önállóan is alkalmas közlekedésre. A pótkocsin tervezett vonószerkezet olyan formában, kivitelben került specifikálásra, hogy az nem csak a Duel-Bus rendszerben, de más, pótkocsi vontatására alkalmassá tett városi autóbusszal/trolibusszal összekapcsolva is alkalmazható időszakos utaskapacitás-növelésre, mivel a kapcsoló- és kormányszerkezet a nehézgépjárművek szabványos kapcsolószerkezetével kompatibilis.
Első sorban a pótkocsi áttervezett padlószerkezete, de a mellső kocsi padlószerkezete is olyan gépészeti kialakítással rendelkezik, mely mindkét esetben számos ülő/álló-utas arány kialakítását lehetővé teszi az ülésezés változatai révén. Ezen túl a pótkocsi esetében lehetőség van a mellső kocsihoz képest mintegy 500 mm-rel megnövelt tengelytáv alkalmazására – így a befogadóképesség további növelésére.